Bogdan Lefter on Thu, 13 Feb 2003 17:11:05 +0100 (CET)

Re: [Nettime-ro] picatura de terebentina

Stimata Raluca Voinea,

Citind mesajul dvs. despre Observatorul cultural difuzat saptamina trecuta
pe lista Nettime.ro, am crezut de cuviinta sa il las fara reactie: la ce ar
folosi asemenea “polemici”? Vazind – insa – ca textul a fost redifuzat
saptamina aceasta (de catre Calin D. - nu inteleg de ce!…), n-as vrea sa se
“fixeze” impresia ca revista noastra ar comite nu-stiu-ce blastamatii in
legatura cu care, odata “dati in vileag”, tacem chitic. Nu vreau sa comentez
opiniile dvs. sau faptul ca niste simple “note acide” (din noua noastra
rubrica “Picatura de terebentina” – titlu elocvent!) pot trece drept
“atacuri rau-voitoare” etc. etc., ci doar sa corectez inexactitatile. Cit de
“binevoitoare” sint ele – sa judece altii…

Asadar:
1. Vorbiti despre rubrica respectiva ca si cind ar fi una redactionala. Or,
sapoul anunta foarte limpede ca ea e realizata de cronicarii de specialitate
care semneaza in revista noastra, deci de catre un grup de colaboratori.
2. Spuneti pe un ton acuzator ca nu ne platim colaboratorii. Intr-adevar,
multe publicatii culturale, peste tot in lume, nu pot plati onorarii. In ce
ne priveste, in ciuda dificultatilor financiare cu care ne confruntam
permanent, ne onoram colaboratorii. Afirmatia dvs. este – deci – un fals.
3. Ne acuzati ca “cenzuram” articole, si anume “pe motiv ca cititorii ‘nu
inteleg’”. N-am inteles, la rindul meu, la ce va referiti, pina cind am
aflat de la colegii mei de redactie ca ne-ati vizitat cindva, oferindu-ne un
articol despre care vi s-a spus ca, pentru a putea fi publicat, va trebui
sa-l “imbunatatiti” (nu mai intru in alte detalii), ceea ce ati refuzat sa
faceti. Justifica atare episod acuzatia de “cenzura”? Cum credeti ca ar
arata o publicatie care n-ar face selectie, n-ar avea exigente editoriale
s.a.m.d.?!
4. Dupa care va grabiti sa generalizati, spunind ca Observatorul cultural
“nu scapa nici o ocazie de a publica asa zise critici si polemici al caror
unic scop este sa terfeleasca si care amesteca intotdeauna atacul la
persoana cu o analiza ieftina a operei sau evenimentului”, cu concluzia ca…
nu ne respectam cititorii!?! Cum v-as putea raspunde altfel decit
invitindu-va sa ne cititi revista cu mai multa atentie. Ei, cititorii,
sustin contrariul! Nu mai vorbesc despre numerosii nostri colaboratori, nu
putini dintre ei foarte prestigiosi, care ar avea motive sa se simta jigniti
de astfel de aprecieri…

As fi – de asemenea – curios sa aflu cine sinteti, cu ce va ocupati. In
orice caz, regret ca va “descopar” prin intermediul unui “iesiri” atit de
lipsite de fair-play.

Cu urari de succese adevarate,

Ion Bogdan Lefter
Observator cultural