bmatei on Fri, 23 Aug 2002 11:15:22 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Documenta 11&M4

Draga Vladimir,
Cred ca aceste editii ale Documenta si Manifesta au
fost vizitate de mai multi artisti romani tineri ca
niciodata. Mai pot sa-ti spun ca stiu si cativa artisti
romani care au vazut si retrostpectiva Mathew Barney de
la Koln. Sunt sigur ca exista discutii pe ceea ce se
intampla, dar acestea nu au loc pe acest canal.
Am informatii ca filmul lui Pavel Braila a fost bine
primit si este important. Cei care au fost la Documenta
au vazut si proiectul arhitectei de origine romana
Doina Petrescu (este cineva din Romania in contact cu
ea?), iar la Manifesta este proiectul lui Ioan Godeanu.
Toti cei mentionati nu traiesc in Romania.

Ma intreb daca invitarea strategica lui Okwui Enwezor
la Zagreb a avut vreo legatura cu substantiala
participare croata de la Documenta? Desigur, acest
lucru nu inseamna cu proiectele Saniei Ivecovic (mai
ales cele din anii 70 si 80) sau strategiile net ale
Andreei Kuluncic nu sunt OK.

Impresia mea este ca Manifesta a fost o expozitie
tolerata de orasul Frankfurt (pe fatada de la
Stadelches Kunstinstitut unde era o parte a Manifestei,
trona un mare banner rosu cu expozitia unui grafician
german, iar intrarea in spatiul Manifestei se facea
prin lateral). Mai cred ca strategia Iarei Boubnova de
promovare agresiva a bulgarilor a fost un insucces.

In luna noiembrie va veni in tara Rene Block
(directorul Fridericianum Kassel si un membru influent
in board-ul Documenta) alaturi de Marius Babias
(teoretician, director al Kokereizollverein Essen)
pentru a scana zona noastra. Din cate stiu, Rene Block
doreste sa organizeze in viitor o expozitie cu artisti
din est la Fridericianum). Este bine ca artistii (in
special cei care nu traiesc in Bucuresti) sa stie acest
lucru si voi anunta pe lista detaliile venirii lor in
tara.

Matei Bejenaru