Adrian Armanca on Thu, 4 Apr 2002 06:53:08 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] propunere

Si eu cred ca sunt foarte multi fotografi romani, sau artisti care se
exprima prin fotografie, care au un mare suuces in afara frontierelor
Romaniei si care abordeaza cu totul alte subiecte decat cele enumerate de
Florin. Un exemplu este revista de fotografie online www.artphoto.ro dar
sunt multe nume cunoscute in fotografia europeana, printre care cei mai
tineri ar fi Stefan Cosma, care ne-a reprezentat in Italia la Fabrica a lui
Benetton/Toscani, Vlad Nanca in Huesca, Spania, Mircea Cantor in Franta si
multi altii.
Pe de alta parte subiectele cu rromi sunt fascinante, depinde doar modul de
abordare. Cred ca, artist roman fiind, nu poti ignora peisajul social si
etnic romanesc, din care fac parte si rromii, dar si problemele sociale pe
care le infrunta Romania in ultimele decenii. E normal ca Diane Arbus sau
Cindy Sherman sa abordeze in fotografie subiecte ale societatii americane
contemporane, sa isi puna alte probleme decat un artist est european, dar
noi ne putem gasi identitatea tocmai aratand modul nostru de a privi
lucrurile din propria ograda.
Adrian Armanca