Andreas Broeckmann on Tue, 21 Dec 1999 10:52:51 +0100 (CET)

nettime-nl: Message too long (>40000 chars)

beste mensen,

zowel prive als in mijn functie als list-owner voor verschillende mailing
lijsten krijg ik steeds vaker deze:

Subject: BOUNCE:     Message too long (>40000 chars)

mensen sturen gewoon 650K-attachments en dergelijke aan de lijsten, ook
leuk zijn de mailtjes waar je zo'n 20K aan adressenlijst in het cc hebt
staan.

volgens mij gebeurt dit steeds vaker en heeft waarschijnlijk te maken met
het feit dat steeds meer mensen niet weten dat er zoiets als nettiquette
ooit ueberhaupt heeft bestaan. ik stuur soms vriendelijke, soms boze
mailtjes terug, maar zou toch blij zijn als mensen wisten dat ze
attachments alleen moeten sturen als iemand er echt om vraagt. ik vergelijk
dan het versturen van een plaatje aan een grote e-mailing-lijst altijd met
het verzoek om een video-tape in een diaprojector te stoppen. wrong medium.

tijd voor een campagne?

vriendelijke groet,
-a