Chantal v/d Spijker-Lispeldonck on Wed, 25 Aug 1999 12:50:22 +0200 (CEST)

nettime-nl: Lieve Netty 04: dit lijkt me echt goed zeg

Netty, Netty toch, wat heb ik me als een derde rangs vriendin gedragen.
Zolang niks meer van me laten horen,...de IBW-ers eten me helemaal hol ! Er
is geen methode om naar morgen uit te kijken als een dag van rust. Maar, je
weet het, zo wilde ik het...Ik wil bruisen, zeg ik altijd tegen Henk.
Nu is er DIT weer...kun jij even checken of de spelling goed is ? Ik bemoei
me niet met hun teksten...dat lompe ligt me niet zo...

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Instituut voor Betaalbare Waanzin, Eindhoven.
(mbt sub-katholieke ontsporing Nr. 277 versie 1.b)

Indien U niet verloren bent gaat U zeker iets vinden...
IBW's DERDE FASE KUNSTOPLEIDING
(Eindhoven, 1t/m 4 sept)

Laten we het volgende stellen: hoe heldhaftig "leerlingen en/of leraren"
van alles proberen te avant-garderen Tweede Fase Kunstopleidingen zijn over
het algemeen "medium-ideaal". Deze "Laatste worst van discipel-vorming",
een jaar rituelen voor verholen mephisto-contracten, gaat zelden over kunst
maar vaak over bespiegelingen van het werk van (geslaagde) collega's. Alsof
het in Nederland een probleem zou zijn om voorwaarden te vinden voor het
scheppen van authentiek eigen werk.
Dan is her-invoering van militaire dienstplicht nog beter . Da's pas dada,
da's pas
futurisme, da's pas een gerealiseerd concept. Maar goed, wapens zijn te
duur. We weten allen dat ALLEEN ZIJ DIE NOG GEEN VESTAND HEBBEN VAN
ECONOMIE  AAN EEN OORLOG DURVEN TE BEGINNEN.

Een tweede fase kan nooit genoeg zijn voor het derde millenium. De Derde
Fase Kunstacademie is een feit.
Het moet natuurlijk klein beginnen: tijdens het verlopen Hunor en Cartoon
Festival, in de Stadsschouwburg Eindhoven. Immers, Het IBW stimuleert een
vaag soort iets.

Eerste keer:
Wektitel: "Geef die Neusaap een banaan van 100% crisis".
1 t/m 4 september, dagelijks werkzaamheden van 11.00 uur tot ongeveer 23.00
uur.
Gastsprekers rond 20.00 uur.  Lokatie: recht onder het Hoofdpodium van de
Stadsschouwburg Eindhoven.
In deze sessie gaat het onder andere over pedaalkunde in de muziek, de
psychologische gaten van Kosovo, tests met halogeen-verlichting, de ideaale
leraar, video, lichtbesturing, radiomaken, beta-versie cd-rom "Alle Dertien
Goed" scannen, enz.
Alles is gericht tot "produktie!, produktie!, produktie !". Kortom,
werkplaats-methode.
gastsprekers: o.a. Roland van den Berghe, Teun Abbenhuis, Lucas Simonis en
de IBW-Neusaap Wim Langenhoff.
Er zullen waarschijnlijk meer IBW-ers zijn, en gasten, dan ingeschrevenen.
Er is dus niet veel plaats, handel snel.

U kunt zich inschrijven voor deze kort-stotige opleiding. Hoe ?
Via e-mail stuurt U aan Chantal van der Spijker-Lispeldonk:
1 paragraaf serieuze tekst op,
1 paragraaf van de grootste onzin.
1 paragraaf met wat voor apparatuur of merkwaardig gereedschap / gimmick U
zou kunnen komen.
Dit geld als examen. U krijgt per e-mail antwoord.
Kosten: De gevraagde bijdrage (voor deze eerste vier dagen) is een
eigenhandig schilderij betrekking hebbende op de werelden van Bunuel. Dit
werkstuk moet achteraf worden gemaakt.
Een selectie wordt in Calanda tentoongesteld.

Natuurlijk is de derde fase opleiding oneindig her-leefbaar.
De tweede sessie is bv in Spanje, Calanda, volgend jaar Februari, dan vieren we
meteen 100 jaar Luis Bunuel in zn geboortedorp, waar het IBW een werkplaats
heeft.
De derde sessie is tijdens de 24 uur van Le Mans (indien ingeschrevenen de
hele week doorbrengen in coureurs-outfit  (overall, helm onder de arm,
eigen badges) is die week gratis.
Op het circuit zullen wij een stand hebben, gecentreerd rondom onze
SuperNormaal benzinepomp, dat we tot bierpomp hebben omgebouwd.
En zo gaan we verder.
Musici, performi, grafici, denki, enz, allen welkom.
Alleen door nog gekker te zijn kunnen wij andermans problemen oplossen.
Toch reinigen we dagelijks onze opvattingen alvorens we ze aan anderen
doorgeven.

Let's go.

ibw@iaehv.nl
http://www.dse.nl/ibw

ZIe je nou Netty, dat ik niet lieg. T is steeds weer iets...nu weer een
derde fase, overigens een goed idee, want het was me een partij slapte
allemaal...maar, ze zijn godverdomme net terug uit Calanda, hebben ze daar
een werkhal gescored, en de burgemeester vindt alles goed, joh !
Maar in Oktober, dan heb ik het hopenlijk rustig...zij zijn dan naar
Honduras en ik zeg gewoon dat ik vanwege mn dikke benen niet mee kan...want
dat is zo...die worden de laatste tijd steeds maar weer dik, na een paar
uur tiepen, enzo...ik wil het badmintonnen weer oppakken, maar het
vrouwenteam is uit elkaar, en om nou in een gemengd team te zitten. Die
badmintonners zijn niet echt mn tiep...te snel met hun shuttletje...
Dus in ieder geval tot dan...
Trouwens , goed, dat je nu kunt e-mailen vanuit die ijzeren long...heb je
daar lang voor moeten zeuren ? T is allemaal mogelijk, meid, als je het
maar beschaafd vraagt, niewaar ?
n Kus (doe ik anders nooit aan het einde van een brief, maar nu wel !
nogmaals sorry.
Chantal van de Spijker Lispeldonk, stagiaire IBW Eindhoven

...---...sos...---...sos...---...sos...ABBA UNITED...I HAD A DREAM...M.L.K.
Please don't pay attention to: Baba Boengi Boengie Basata Baribola
Bandaboro Baba Boengi Basata Bantam!
On behalf of IBW: Thank you for following this instruction.
Free information: The capital of the Netherlands is not Amsterdam but the
Guilder.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder