f_3 on Thu, 8 Apr 1999 21:16:48 +0200 (CEST)

nettime-nl: Oud nieuws

Gisteren volgde ik een uur lang het nieuws over de oorlog op een aantal in
Amsterdam te ontvangen tv-zenders.

Vrijwel altijd waren (gezichtjes van) gevluchte kinderen in beeld.
Een goede tweede plaats was ingeruimd voor een enkeling die erin geslaagt
was de gesloten grens te passeeren. Achtervolgd  door een dozijn cameralui,
was hij te zien op o.a. franse, engelse, belgische, duitse, nederlandse
tv-zenders.
De commentaarstemmen (ingekort) :
a) hij werd door de servische militairen doorgelaten omdat hij een geweer
bij zich had.
b) hij kon passeren omdat ze hem  ervan verdachten lid van de UCK te zijn.
c) hij kon kontrolle door de servische militairen vermijden door zich in de
bossen schuil te houden.

Maar heel kort in beeld:
Een groep vluchtelingen (ik vermoed n.a.v. van hun klederdracht: Roma)
waarvan enkelen alles wat voor het oprapen lag na de verslaggevers gooiden.
Een andere groep vluchtelingen, geuniformeerd aan het exerceren, de
verslaggevers werden (dit keer in het duits) weggejaagd.

f_3

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder