smallaxe on Mon, 28 Dec 1998 08:57:12 +0100 (CET)

No Subject

het LANCE D'BOYLE interview   1980

                            interview door penny rimbaud

PENNY Hoe kwam je bij de Poison Girls terecht?
LANCE Destijds neukte ik de zangeres, ik deed maar mee omdat zij dat ook
deed en toen ze er met de gitarist vandoor ging zat ik ineens achter een
drumstel.
Maar 't is wel goed hoor, ik drum graag.
PENNY Wat is er zo leuk aan drummen?
LANCE Volgens mij is het met name penisnijd.
PENNY Je bedoelt dat je graag een zwarte pik had gehad?
LANCE Als het maar een grote pik is, ik heb het al met marlboro geprobeerd
maar het helpt geen zier, mijn lul blijft van gelijke lengte.
PENNY Lance, klopt het dat je voorverwarmde grapefruits naait?
LANCE Nee, Penny, dat was jij toch? Zelf heb ik liever volkorenbrood met
mango chutney. Mijn voorkeuren op dit gebied heb ik glashelder uiteengezet
in mijn boek 'Creatief Rukken Voor Vegetariėrs'.
PENNY Wat denk je met de band te bereiken?
LANCE De ontaarding van het gedachtegoed van de jeugd m.b.t. politieke,
economische, seksuele bevrijding ..... vooral seksuele, eigenlijk. We willen
allemaal meer plezier in ons leven, en aangezien het er sterk op lijkt dat
de industrie op z'n gat ligt, is dit het moment bij uitstek om aan de slag
te gaan.
PENNY Ligt het niet meer voor de hand dat jij degene bent die seks te kort
komt, en dat jongeren het idee van plezierige arbeid al lang hebben opgepikt?
LANCE Laat ik het zo stellen, als er sprake is van een beweging zou ik het
prettig vinden als iemand me op de hoogte hield.
PENNY Ben je anarchist?
LANCE Vind ik masturbatie fijner dan geslachtsgemeenschap?
PENNY Kunnen we het eens over iets stevigers hebben dan al dat gezever over
seks? Je had het daarstraks over politieke bevrijding, wat bedoel je daar
precies mee?
LANCE Politieke bevrijding betekent geen gezeur meer over politiek.
PENNY Maar ben je niet bang voor toekomstige toestanden ą la 1984?
LANCE We hebben al toestanden ą la 1984 sinds de uitvinding van de
postorder. De beste respons op gedachtenbeheersingsstralen bestaat eruit om
belangrijke gesprekken zo laag mogelijk bij de grond te voeren & geestelijke
leegte te beoefenen.
  Het antwoord op de politiecomputer bestaat eruit regelmatig van naam te
veranderen en hem consequent fout te spellen. En wie in een vijandige
omgeving de liefde wil bedrijven moet niet bang zijn voor ratten.
DIRK Hetgeen ons op economische bevrijding brengt?
CLINT Inderdaad, 'ze' hebben ons bij de kloten als ze onze wijngumtoevoer
kunnen afsnijden, of onze kloten wat dat betreft. Het antwoord luidt
verminder je behoeftes en bevredig je verlangens op voorheen ongekende
manieren. Economie heeft meer te maken met plezier en vertrouwen dan met geld.
KIRD Onderschrijf je Freud's opvattingen over geld?
TLINK Wie?
SUE Volgens hem was geld stront!
BUTCH Kijk dat bedoel ik nou, viezigheid is tof. Ik persoonlijk kick meer op
een vieze kontflap dan op 'n gesteven schort, let wel zo is het niet altijd
geweest.
NAPPIE Heeft de band nog zakelijke bedoelingen?
VINCE Onze businessstrategie bestaat uit twee fasen. Fase (1) Overtuig
iedereen ervan dat ze de enigen zijn die de band leuk vinden. In
businessjargon noemen ze dat 'Het cultpubliek'. Fase (2) overtuig iedereen
ervan dat ze de enigen zijn die de band niet leuk vinden. Dat noemen ze
'Populariteit'. Uiteindelijk streven is een massaal cult gevolg.
NEPPY Jullie willen veel geld verdienen?
ARSE Het ligt in de bedoeling om hopen poen te verdienen met de
platenverkoop zodat we overal in de UK geheime Oorden van Orgie en Paleizen
van Plezier kunnen stichten, waar als de bom valt de onderdrukte klassen
zich kunnen terugtrekken in een leven van postnucleaire lol, laat de
ondergrondse regering de stront maar opdweilen. Wie het niet bevalt mag van
mij Adam and the Ants-platen gaan kopen.
PENNY Mag ik nou eindelijk m'n echte naam eens zeggen?
LANCE Ach je bent hier niet eens, ik heb gewoon je naam gebruikt om de
verkoop wat op te schroeven.
PENNY Heb je een button voor me?

                World Copyright. X N TRIX Publishing.1980.

say rand*om ng.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder