Patrice Riemens on Wed, 2 May 2018 16:56:29 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Maak reparaties goedkoper ...

Aloha,

Teken vooral de petitie:

https://actie.degoedezaak.org/petitions/goed-gemaakt-van-wegwerp-naar-reparatiemaatschappij

om het BTW tarief op reparaties af te waarderen van 'hoog' naar 'laag'!

... Maar besef wel dat het een bijvoorbaat verloren zaak is. Ik hoor ze al grijnzen op het ministerie van financieen: "en weten jullie wel wat dit gaat kosten? wanneer wij dat zullen doen hebben de kippen tanden!". Dat in een politiek context waar net een fiscaal kado ter waarde van 1,4 miljard aan het groot bedrijfsleven wordt gedaan. Dat kan weer wel. Een moiere illustratie van wat er fundamenteel mis is met het Nederlands bestel is nauwelijks denkbaar.

Maar ik lees wel met vreugde (in Le Monde) dat tgv 'het kado' premier Rutte nu verder mag regeren in de hoedanigheid van 'aangeschoten wild' ...

Doewie, p+7D!