Tjebbe van Tijen via Chello on Fri, 9 Mar 2012 17:11:35 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Schrikbewind voor Damschreeuwer door Schrikreactie – Weg met de Volksveehekken!

Schrikbewind voor Damschreeuwer door Schrikreactie – Weg met de Volksveehekken!

9 maart, 2012 door Tjebbe van Tijen

Voorde geïllustreerde editie zie:

http://limpingmessenger.wordpress.com/2012/03/09/schrikbewind-voor-damschreeuwer-door-schrikreactie-weg-met-de-volksveehekken/

NIEUWE BETEKENIS VOOR HET WOORD 'SCHRIKBEWIND':  8 MAANDEN CEL VOOR DE DAMSCHREEUWER OM SCHRIKREACTIE.

Uitspraak vandaag in het hoger beroep van deze dwarse snuiter.

Een rechterlijke macht die niet weet te relativeren komt te verkeren. Dranghekken van een instabiel type die omvielen door een schrikreactie van omstanders leidde tot een stampij, met enkele gewonden. Krijgen wij voortaan een Dodenherdenking zonder dranghekken?

Ik stel voor een symbolisch lint, door het publiek zelf vastgehouden, ter afscheiding van minder bredere looppaden dan voorheen – voor de autoriteiten – als teken van een meer zachtaardige samenleving, waar de heersende macht daadwerkelijk ruimte weet te geven aan het volk. Weg met het gedrang! Weg met de ‘volksveehekken’!

Niet dat de Damschreeuwer als persoon mij sympathiek is, maar het principe van gelijke rechtspleging gaat mij aan het hart. De optelsom van overmatige afstraffing voor het mogelijk – door een kettingreactie – veroorzaken van een niet dodelijke ‘stampij’, een gedwongen psychiatrisch onderzoek en maandenlang voorarrest, blijft achter als een smet op de Nederlandse rechtspleging.