Eric Kluitenberg on Thu, 29 Sep 2011 23:01:50 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Reminder: Media Squares - On the new forms of social protest and their media - Friday Sept. 30, 10.30 - 17.00, De Balie, Amsterdam

Beste nettime-nl'ers en Kees,

Nog even voor de duidelijkheid - Media Squares is een programma dat wordt georganiseerd rondom het Tactical Media Files project en de website.

De Balie is feitelijk alleen locatie in deze.

Tactical Media Files is een project dat we ontwikkelen vanwege het verdwijnen van documentatie, geschriften, websites, projecten, campagnes die in de sfeer van tactische media in de loop der jaren zijn ontstaan. Het project heeft geen budget, heeft geen institutie, geen subsidie, geen werknemers, maar wordt door een reeks mensen van vlees en bloed ondersteund en door een aantal instituties die hier en daar steun verlenen, ruimte geven, servers runnen, etc.

Je kunt de exacte lijst op de about pagina vinden.
http://www.tacticalmediafiles.net/article.jsp?objectnumber=38519&pagetype=about

Inhoudelijk treed ik voorlopig op als eindredacteur van de site en dus ook van dit programma.

Het programma zelf is georganiseerd zonder een budget, krijgt ook geen steun van fondsen, er is geen geld voor sprekers-fees (iets wat ik eigenlijk onacceptabel vind) en wordt vooral door mensen georganiseerd met hart voor de zaak.

Als Kees nog behoefte heeft om over de Schijnheilig ontruiming door te discussiëren, by all means -  ik dacht zelf dat we daar op deze lijst al meer dan genoeg hier hebben gedebiteerd. Maar ik vind het wel van belang dat duidelijk is waar dit programma vandaan komt en hoe het tot stand is gekomen.

Het Tactical Media Files documentatie-project loopt intussen al meer dan twee jaar en blijft wat ons betreft nog heel erg lang doorgaan.

Media Squares zijn er voorlopig genoeg - volg ook de ontwikkelingen aan de andere kant van de oceaan:
https://occupywallst.org/

groeten,
Eric