Tjebbe van Tijen via Chello on Sat, 24 Jul 2010 13:08:25 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Over de Hollandse kunst van je straatje schoonvegen en de bezems van Leers, De Grave en Nijpels

Over de Hollandse kunst van je straatje schoonvegen en de bezems van Leers, De Grave en Nijpels

July 20, 2010 by Tjebbe van Tijen in Limping Messenger/De Hinkende Bode

Ik zie ik zie zie wat jij ook ziet? Geert Leers afgezet om malversaties met Bulgaars onroerend goed wast zich de handen schoon met zijn nieuwe staatsopdracht om gesjoemel met diploma’s bij Hoge Scholen te onderzoeken; Frank de Grave op duistere wijze aangezocht en vertrokken bij Scheringa’s DSB bank klaagt malverserende bestuurders van een woningbouwvereniging aan; Ed Nijpels eveneens bij DSB op tijd weg en dan toch met besmet blazoen vertrokken bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds waar hij een nieuw baantje had, gaat er voor zorgen dat asielzoekers die goedgekeurd zijn ook een woning krijgen, middels een overheidsbaan bij een of andere Task Force… voor mijn ogen zie ik een schilderij van Jan Lievens…. of is de metafoor van je straatje schoonvegen een betere vergelijking? Of daar ook een schilderij van is…een ‘pars pro totum‘ voor het onuitroeibare Hollands regentendom?

voor de geïllustreerde versie met het schilderij zie:

http://limpingmessenger.wordpress.com/2010/07/20/over-de-hollandse-kunst-van-je-straatje-schoonvegen-en-de-bezems-van-leers-de-grave-en-nijpels/