Marieke IDFX on Thu, 27 May 2010 18:38:37 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] nieuw werk Chantal Rens in Etalage Innercity #102

IDFX presenteert: Chantal Rens
Opening:  vrijdag 4 juni, 20:00
Te zien t/m dinsdag 29 juni
Locatie: Stationshal Breda, vitrine nr.8

*Aangrijpend nieuw collagewerk van Chantal Rens in etalage Innercity #102 (raamgallerie Stationshal Breda)*

Knippen en plakken is allang niet meer nieuw, digitaal beter bekend als 'cut & paste'. En waarom ook niet, er is al zoveel bestaand beeldmateriaal te vinden. Je zou kunnen stellen dat we in onze beeldcultuur getraind zijn beelden razendsnel te lezen en te interpreteren. Chantal Rens brengt gedurende één maand weer hoogspanning in de alledaagse sleur van beelden in de Stationshal.

"Mijn werk bestaat uit collages, tekeningen, en objecten. Met mijn gecollectioneerde beelden als arsenaal waaruit ik put. Ik kies en selecteer bewust (bijna al als onderdeel van het mogelijk later te vervaardigen werk, deel van het proces). Het is onderdeel van mijn werk, inherent aan mijn manier van denken en werken. Ik hergebruik, (her)orden, knip, scheur en stapel, associatief. Het daaruit voortvloeiende werk overstijgt niet alleen de oorspronkelijke betekenis maar kan deze 180 graden draaien, op het verkeerde been zetten, of zelfs totaal veranderen."* /- Chantal Rens/*

"Beelden die we soms niet eens meer zien laat Rens herleven door ze met elkaar te laten botsen. De collage die ontstaat wringt bij je als kijker, waardoor je veel meer geraakt wordt dan wanneer je de beelden los van elkaar had gezien en er waarschijnlijk aan voorbij was gegaan." */- Erik Kessels, curator Use Me, Abuse Me / New York Photo Festival 2010/*

Meer over Chantal Rens: chantalrens.blogspot.com
www.idfx.nl

Voor verdere informatie kunt u contact opnemen met:
Marieke de Rooy (publiciteit & communicatie IDFX)
e: marieke@idfx.nl
<mailto:marieke@idfx.nl>