Coralie Vogelaar on Wed, 22 Jul 2009 18:21:42 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] (geen onderwerp)

"Dearest Tinkebell, vieze trut, ik mail even om te zeggen dat ik je haat!"

Woensdag 22 juli organiseert Onbegane Grond samen met het Pop Up Cafe, een tijdelijke expositie en café in de galerie van Meneer de Wit in Amsterdam
Wes, een volgende avond.

Op deze avond praten we met Coralie Vogelaar over het controversiele en
intrigerende project Dearest Tinkebell.

Dit project bestaat uit een boek waarin alle haatmail is verzameld die de Nederlandse kunstenares Tinkebell heeft ontvangen tussen 2004-2008. Het
merendeel van de berichten zijn een reactie op de het Mijn liefste kat
Pinkeltje (2004) project; waarbij Tinkebell een handtas maakte van haar
eigen kat.

Het boek werd gemaakt in nauwe samenwerking met Coralie, die de oorsprong en
afzender van de anonieme haatmails verzamelde. Ze achterhaalde deze
persoonlijke informatie (zoals foto's, blogs en adressen) allemaal via het
web.

Daarnaast hebben we Jan-Willem van Prooijen te gast, als sociaal- psycholoog/onderzoeker verbonden aan de VU en geïnteresseerd in onder meer haatreacties, dehumanisering en reacties op tegen- normatief gedrag. Hij zal reageren op het project waarna we verder in gesprek gaan met de gasten en het publiek.

Aanvang: 20:00
Lokatie: Pop Up Cafe - Meneer de Wit - Postjesweg 2 - Amsterdam-West

Leuk als je er bij bent!

Voor meer informatie zie: http://onbeganegrond.blogspot.com/
Voor meer over het Pop Up Cafe zie http://www.popupcafe.org
Om een plekje te reserveren kun je mailen naar onbeganegrond@gmail.com.

Groet,
OBG

Onbegane Grond is een cultureel platform voor breed geïnteresseerden waarop maandelijks thema-avonden worden georganiseerd over uiteenlopende onderwerpen. Verschillende gasten uit de kunst, literatuur, wetenschap, film, etc. gaan in woord en beeld in op het thema dat die avond centraal staat. Onbegane Grond is elke keer anders maar brengt altijd interessante mensen bij elkaar.

Coralie Vogelaar
0614205564
www.coralievogelaar.com