PLANETART on Thu, 21 May 2009 00:57:32 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] dearest tinkebell

Hoi Zanne,
1000 mensen vermoorden als protest tegen de oorlog is toch iets heel anders dan een doos kuikentjes die toch al bestemd was door de shredder te gaan, de mogelijkheid bieden gered te worden in een gallerie, zodat bezoekers de kuikentjes kunnen adopteren? Ook die loopballen, dat is best een duidelijke waarschuwing tot het niet sociaal accepteren van iets dat anders bij 10000den gezinnen thuis wel wordt geaccepteerd. Je eigen zieke katje de nek omdraaien, dat is ook wettelijk toegestaan, en was volgens mij nadat het katje flink mishandeld was door de vorige baasjes. Dieren opzetten als speelgoedbeestjes? Terwijl 90% van de dieren die we in tijdschriften zien, gefotografeerd, opgezet is, zodat ze stil blijven zitten, zoals de Milka koe? Ik vind het erg goed dat mensen shockerend bewust worden van de zaken die ze allemaal maar accepteren als volk. Ik zou het toejuichen als mensen wat vaker bewust zouden zijn van alle voorverpakte roodgekleurde lijkjes die ze allemaal in het supermarkt schap zien liggen, daarom vind ik de Mediamatic/SKOR/Spinoza actie ook zo goed: Waarom is een hond schoppen een misdrijf maar een koe opeten niet? Waarom zie ik niet welke kledingwinkels wel en niet kinderhandjes misbruiken? Ik ben blij dat er kunstenaars zijn die iets doen met deze onderwerpen, en proberen mensen wakker te schudden. Als je haar manier te hard vindt, waarom niet zelf een betere of effectievere manier zoeken?

groetjes,
Viola
(zie onze leukere actie van vorige week op AT5: http://www.indymedia.nl/nl/2009/05/59236.shtml PLANETART )