Michael Stevenson on Fri, 12 Oct 2007 14:56:34 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Making the Spinplant Relevant: more from Friedrich Nietzsche

Beste nettimers,

Naar aanleiding van de thread van vorige week die begon met de spinplant en
eindigde met een heftige maar erg bruikbare discussie over de staat van
kennis op het Web, heb ik mijn 'two cents' in de strijd gegooid met de
blogpost 'Making the Spinplant Relevant: more from Friedrich Nietzsche'. Hij
is hier te vinden:

http://mastersofmedia.hum.uva.nl/2007/10/09/creation-destruction-and-the-spinplant-more-from-friedrich-nietzsche/

In het kort probeer ik, met een kleine Nietzscheaanse omweg, aan te kaarten
dat de spanningsveld rondom 'truth' en 'relevance' minder spannend wordt,
omdat alleen laatsgenoemde ingebouwd is in de tools waarop wij ze allebei
meten.

Om de bijbehorende vragen op 'ontologisch' niveau te behandelen eindigt de
blogpost met een verzoek: make the Spinplant 'relevant'. Dit betekent niets
meer of minder dan linken naar het niet-bestaande Wikipedia artikel

http://nl.wikipedia.org/Spinplant

en naar andere relevante spinplant paginas o.a.

http://www.lauravdv.nl/spinplant.html
http://home.student.uva.nl/laurina.vandervlies/spinplant.html

Deze twee zijn allebei door Laura geschreven, de ontdekster van de
spinplant.

Met vriendelijke groeten,

Michael Stevenson