ravage on Sun, 12 Nov 2006 00:28:29 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] column Humo/Grunberg

> Maar voor het opnieuw plaatsen van die column is geen enkel argument
> te vinden. Erger, nu jullie weten dat het een poging van een ex is
> om iemand publiekelijk neer te halen is het bepaald onfris dat
> jullie het epistel op je site laten staan. Wat jullie feitelijk doen
> is een stalker van dienst zijn. Bravo.

Kan je niet goed lezen ofzo? Er staat bij ons op de site geen naam boven de
column, dus wie voelt zich nou belasterd? Op de website van Gonzo komen we wel
30 namen tegen van medewerkers, waarvan er - mocht je de inhoud van de valse
column al in detail serieus willen nemen - kennelijk één daarvan de belasterde
persoon in kwestie is. Je bent een knappe meid indien je de juiste eruit weet
te plukken. Dus dat we hiermee een stalker van dienst zouden zijn is een
absurde
veronderstelling.

> Dat is niet waar. De betrokkenen maken zich er druk om, en doordat
> jij er hierover postte zijn er meer mensen op de kwestie
> geattendeerd waarvan er bewijsbaar eentje - namelijk ik - zich er
> wel druk over maakt.

het is meelijwekkend dat jullie er zo mee zitten, maar dat mag en zal in dit
geval geen reden zijn om de tekst te verwijderen. wij hebben niet de intentie
gehad om iemand persoonlijk te kwetsen, anders hadden we de naam van de
geadresseerde wel laten staan (zie antwoord 1).

> Daarnaast is je redenering onhoudbaar. Eerst stuur je het verhaal
> naar nettime, kennelijk om mensen erop te attenderen, en pal daarna
> zeg je dat toch niemand zich er druk om maakt. *Jij* hebt je er druk
> om gemaakt, en wel op deze plaats.

de vraag, die Gé eerder al opperde, of dit nieuwtje wel op Nettime thuishoort
vind ik terecht. maar dat geldt voor wel meer berichten op Nettime. sterker, ik
denk dat de meeste gebruikers van deze mailinglijst niet meer weten waar Nettime
destijds voor in het leven is geroepen. er wordt van alles op Nettime gepost. ik
post veelal politieke en culturele recensies, plus nieuwtjes die aan de media in
z'n algemeenheid zijn gerelateerd. het kan geen kwaad indien de beheerder(s) van
Nettime weer eens de moeite zouden willen nemen om formuleren waar Nettime voor
bedoeld is.

>  > verspreid, niet onthouden.
>
> Och hemeltje toch, de lezers worden erbij gesleept. Wat is de
> meerwaarde van het herpubliceren van die column? Wordt de kwestie er
> helderder op, scherper? Nope. Het enige is dat nog meer mensen
> kunnen lezen hoe de mevrouw in kwestie wordt afgebrand. Het spijt
> me, maar dat is wel degelijk sensatiezucht.

zie eerste antwoord, wij lezers weten niet om wie het gaat, en willen het ook
niet weten.

>  > belasterde persoon weggelaten. Dankzij de reactie van Gé Huismans
>  > op Nettime weten we nu al heel wat meer van de hoed en de rand.
>  > En dat is een beetje dom.
>
> Och kom toch, nu geef je Huismans de schuld. In de nepcolumn op
> jullie site staat duidelijk dat het gaat om iemand die bij Gonzo
> werkt, daar hoefde Gé helemaal geen mailtje voor te sturen.

zie antwoord 1.

> Doodzonde dat Ravage zo laag is gezakt.

the lower, the better!