Kees on Sat, 28 Oct 2006 11:09:20 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Hoe klinkt de stad?

Mocht de kruistocht tegen de stedelijke overlast ooit tot een goed einde worden gebracht, dan zal ik het me waarschijnlijk niet meer kunnen veroorloven in de binnenstad te wonen... Maar het klagen over de overlast houdt natuurlijk pas op als we in de binnenstad even rustig en gezond kunnen leven als op het platte land van Mongolia...

Mocht het toevallig niet het eigen belang zijn waarover de discussie gaat, maar meer een algemeen welzijn; kijk dan eens naar steden als Teheran, Shanghai, Buenos Aires (eenvoudig vertaald; goeie lucht, hihi) of Ouagadougou, dan doen we het qua overlast toch relatief goed in de Amsterdamse 'metropolis'...

En stop je energie en expertise eens in projecten die de overlast in die steden aanpakken. Het zou aan alle kanten zo ongelofelijk veel effectiever zijn, en de Afrikanen die de overlast in eigen land niet meer kunnen verdragen, hoeven misschien in mindere mate naar het schone en gezonde Europa met een gemiddelde levensverwachting waar een Afrikaan een puntje aan kan zuigen... Verbetering is goed, blijf werken...!!

Andere discussie is het zeker, maar toch, ik kon het niet laten...

Regards, Kees Brienen.