rini hartman on Wed, 13 Apr 2005 23:11:00 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Fwd: AT5 niet naar UPC!! protesteer!! een email actie moet hetstadhuis tot inkeer brengen. (sorry als dit ook niet-amsterdammersbereikt)

van: Luc Sala (in 1995 initiatiefnemer van een referendum om de kabel niet
aan UPC te verkopen)

Beste mensen
De gemeente Amsterdam wil de lokale zender AT5 commercieel maken en AT5
dan
aan UPC (of haar dochter Chello) overdoen, nota bene aan het bedrijf dat
onze kabel tegen alle beloftes in bijna twee keer zo duur maakte en qua
servcie echt een ramp is. Dat MOETEN we voorkomen en dat kan door in ieder
geval te laten weten, dat we het er NIET mee eens zijn. Ik stel voor dat
jullie een email sturen naar onderstaande email adressen van de partijen
in
de raad:

vvd@raad.amsterdam.nl; pvda@raad.amsterdam.nl; d66@raad.amsterdam.nl;
sp@raad.amsterdam.nl; groenlinks@raad.amsterdam.nl; j.cohen@amsterdam.nl;
cda@raad.amsterdam.nl; mokummobiel@raad.amsterdam.nl;
aa/dg@raad.amsterdam.nl

eventueel ook naar: redactie@parool.nl, redactie@tvnh.nl, rudolf@salto.nl,
redactie@at5.nl

Je kunt onderstaande tekst gebruiken of zelf iets bedenken! en stuur deze
oproep door naar anderen!!

Aan: partijen in de raad,

Ik protesteer tegen de verkoop van AT5 aan UPC/Chello!!

Lokale media zijn, ook in Amsterdam, essentieel voor democratie,
betrokkenheid, vrije meningsuiting en een kleinschalige media-economie.
Daar hebben wij, als burgers, recht op en het is dan ook ombegrijpelijk
dat
nu zonder veel discussie, op basis van een consultancy rapport geschreven
door twee oud-wethouders (vd Aa en Peer) AT5 ondershands wordt overgedaan
aan UPC. AT5 is een van de belangrijkste opinie-platforms in onze stad,
dat
overdoen aan een Amerikaans bedrijf met zo'n reputatie kan toch niet
zomaar, zonder dat wij als burgers daarover geraadpleegd worden. Ik vraag
u, als ook mijn vertegenwoordiger in de raad om dit plan nog eens ernstig
tegen het licht te houdene en verder ons, als burgers, de kans te geven
via
een publieke raadpleging, onze mening te geven. Dat kan via debatten en
discussie, maar ik vraag u ook de weg van eenreferendum duidelijk open te
laten of te maken.

Hoogachtend