rob on Tue, 15 Feb 2005 16:29:51 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

Bij deze mijn laatste protest mail op nettime-nl met betrekking tot het
versturen van louter Engelstalige emails.

In deze tijd waarin Nederland zoekende is naar normen, waarden en haar eigen
identiteit, vind ik het uiterst ongepast om onze moedertaal te verloochenen.
De tijd dat we trots waren dat iedereen in Nederland toch wel Engels spreekt
ligt ok alweer achter ons, het blijkt voor Engelstaligen uiterst lastig
Nederlands te leren spreken aangezien de Nederlanders zelf de moeite al niet
meer doen zodra ze merken dat het ook in het Engels kan. Zulks komt de
integratie uiteraard niet ten goede - om over onze nationale identiteit maar te
zwijgen.

Selchts eenmaal is gesuggereerd dat de toevoeging '-nl' betrekking heeft op de
regio waarover bericht wordt. Dat staat echter haaks op het nettime-nl
manifest: '(...) We zien nettime-nl juist als een mogelijkheid om het
(ver)taal-probleem aan de orde te stellen.'
(http://www.nettime.org/cgi-bin/mailman/listinfo/nettime-nl).

Ik begrijp werkelijk niet waarom ik zo weinig medestanders heb op dit punt,
zelden tot nooit heb ik iemand horen klagen over het niet respecteren van onze
moedertaal op deze mailinglist.