Tjebbe van Tijen on Tue, 16 Nov 2004 14:48:30 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] CDA eist voor kerst verbod op kraken

het lijkt mij dat een tegen-offensief geboden is...

allereerst is er het Huisrecht (vrijwaring van binnentreding in een
woning gaat voor het hebben van een titel op het verblijf in een woning
of andere ruimte)

verder is het recht op wonen van een meer primaire orde dan het recht
van eigendom

De huisvesting in Nederland is sterk gebaat geweest en zal dat blijven
bij het fenomeen kraken
ver voordat dit moderne woord (1968) gebruikt werd.

Criminelen, illegealen, brandstichters  voeren hun aktiviteiten meestal
in niet gekraakte panden uit.

Natuurlijk, met de kers in zicht, wensen de Christelijke Partijen
natuurlijk het stal-gebeuren te verbieden

Laat die Jozef maar naar Hulp Voor Onbehuisden gaan...

of het Leger des Heils

destijds was het de Raad voor Kerken (midden zeventiger jaren) die
protesteerde tegen een mogelijke anti-kraaklwetgeving..

Dit vraagt om een troika taktieK:

1 direkte aktie
2 parlementaire aktie
3 juridische aktie

bij punt 2 weten we dan meteen ook waar ieder van de partijen in de
tweede kamer staat...

Ook een inventarisatie van wetgevingen op dit gevied binnen de EEC zou
nuttig zijn...

zo herinner ik me dat je in Italie mensen die eregsn illegaal
verblijvenm niet tijdens de winter er uit mag zetten

tjebbe

On 2004- Nov -16, at 13:24, Peter Luining wrote:

> CDA eist voor kerst verbod op kraken
>
> van onze redactie binnenland
> DEN HAAG - Het CDA eist dat kraken zo snel mogelijk wordt verboden.
> Tweede-Kamerlid Ten Hoopen vindt dat minister Dekker van
> Volkshuisvesting nog voor de Kerst met een plan daarvoor moet komen.
>
> De grootste regeringspartij wil krakers in eerste instantie weren bij
> bedrijfspanden en bedrijfsterreinen. In een later stadium zou het
> verbod ook moeten gelden voor woningen.
>
> Ten Hoopen stelt dat de kraakbeweging hoofdzakelijk illegalen en
> criminelen aantrekt. Daarbij zijn ook steeds meer buitenlanders, omdat
> [...]
Tjebbe van Tijen

Imaginary Museum Projects
dramatizing historical information
http://imaginarymuseum.org