UNSOUND on Mon, 10 May 2004 10:01:51 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] FW: kwaliteit prijsverhouding MP3 <-> CD correctie

We kunnen betaalde downloads pas echt serieus nemen als de kwaliteit
vergelijkbaar is met de WAV en AiFF kwaliteit (44.1 Khz, 16bit) van een
fysieke CD. Tot die tijd zou ik zeggen max ˆ 0,50 per track. Of bij
downloaden hele cd, fysieke drager + artwork gratis.

-----Original Message-----
From: UNSOUND [mailto:albert@unsound.org]
Sent: Monday, May 10, 2004 9:48 AM
To: 'nettime-nl@nettime.org'
Subject: kwaliteit prijsverhouding MP3 <-> CD correctie

--
Beste mensen,

Het verbaast me altijd zeer dat er nooit over de behoorlijk slechtere
kwaliteit van MP3's ten opzichte van Cd's wordt gesproken. Een download
van een volledige cd is duurder dan het fysieke ding, maar de kwaliteit
is wel beduidend slechter. Als muzikant, soundengineer en producer zou
ik MP3 alleen als promotiemiddel gebruiken, maar nooit als daadwerkelijk
eindprodukt. Is de consument dan zo onverschillig? Je wilt toch ook geen
uitgebleekte kopie van een schilderij, maar dan toch meer betalen dan
het orgineel?

Albert Hartwig