Peter Luining on Tue, 20 Apr 2004 12:31:56 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Geenstijl gooit handdoek in de ring

Geenstijl.nl Neerlands meest spraakmakende en grootste weblog (tussen
de 40.000 en 50.000 bezoekers per dag) houdt ermee op. Gisteravond
werd een van de Geenstijl medewerkers in zijn eigen huis mishandeld
door 3 mannen met bivakmutsen.

Geenstijl gooit handdoek in de ring

Uitgegeven: 20 april 2004 06:58
Laatst gewijzigd: 20 april 2004 10:57

AMSTERDAM - De populaire weblog www.geenstijl.nl zal naar alle
waarschijnlijkheid stoppen. Reden hiervoor is dat een voormalig
redacteur is mishandeld. Dat meldt de weblog op haar site.

Volgens Geenstijl drongen drie onbekenden maandagavond om elf uur de
woning van de voormalige logger binnen. Zij bewerkten 'De Chileen',
het pseudoniem van de logger, met een honkbalknuppel.

De leden van Geenstijl schrijven dat zij geen zin meer hebben om
verder te gaan met de site. Kennelijk is het in Nederland onmogelijk
om je mening te geven, aldus de verklaring op de site. Verder geven ze
aan dat er ook bedreigingen zijn geuit naar andere redactieleden van
Geenstijl.

Geschokt

Weblogster IJsqueen van IJsqueen.com is geschokt: "Ik zat bijna te
janken toen ik het hoorde. Ik heb zelf ook geen vrienden gemaakt, niet
zo erg als bij Geenstijl, maar je moet er toch niet aan denken."

Volgens Retecool.com gaat het naar omstandigheden goed met de
redacteur. "waarschijnlijk kan hij vandaag weer naar huis. Tijdens de
aanval hebben de daders 'GeenStijl' genoemd".

Geenstijl is binnen een jaar uitgegroeid tot de populairste weblog van
Nederland. De publicaties op de site kenmerkten zich door goed eigen
onderzoek en een scherpe toon. In het jaar van haar bestaan
publiceerde de weblog via het internet een aantal primeurs. De meest
spraakmakende was het gegoochel met cijfers van antirook organisatie
Stivoro.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=310531&c=50
http://www.geenstijl.nl/