elout on Fri, 20 Feb 2004 16:25:31 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Karin Spaink: Orkut spot met privacy en auteursrecht

Het zou wel leuk als 'orkut' en 'google' tesamen een nieuwe dienst
aanbieden;
Laat alle woorden/plaatjes zien, waar je vrienden naar gezocht hebben op
google.
en welke zoekresultaten ze hebben aangeklikt.
mischien zit er wel iets interresants voor jezelf tussen.

Of zoiets, als je lieve oma, net op de digitale snelweg; een e-card naar
je stuurt,
en er binnen een paar dagen opeens veel spam binnenkomt op dat e-mail adres
wat alleen je oma kent. En ja, de systeembeheerder leest ook mee als
hij/zij zich een beetje verveeld.

Ik denk dat er veel mensen op het internet weinig kaas hebben gegeten
van privacy.
Nu steeds meer mensen een vaste kabel/adsl aansluiting hebben, is je
ip-nummer bijna een nummerbord geworden.
Zodoende is het wel goed, dat er af en toe een vingertje omhoog gaat
links en rechts, en dat
dit soort dingen weer tersprake komen.

elout