jeroen on Tue, 18 Nov 2003 20:11:12 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] 'Wat zie ik, ben jij werkloos?'

On maandag, nov 17, 2003, at 17:06 Europe/Amsterdam, Sladjana Labovic
wrote:

> Ik hoop dat ik voor een praatje het CWI niet nodig heb. Daarbij, noem
> me een naar mens, zit ik sowieso niet te wachten op buren die me
> aanspreken over mijn prive-leven.
> Laat staan dat ze me zouden aanspreken op mijn werkloosheid.
>
> Dit kan gewoon niet. Volgens mij weet het gros van die mensen
> uberhaupt niet dat hun gegevens op straat liggen.

Voor zover ik weet vraagt het CWI toestemming voor het plaatsen van de
CV's op deze website. Als ze dat niet doen, of niet correct met die
gegevens omgaan en ze desondanks toch plaatsen, dan is een flinke rel
wel op zijn plek. Maar vooralsnog zie ik niets dat daar op wijst.

In de tussentijd vind ik de publicteit hieromtrent wel enigszins
onsmakelijk. Zo'n artikel op nu.nl nodigt natuurlijk heel veel mensen
uit om eens lekker op die site van CWI te gaan gluren. Het lijkt me dat
Bits of Freedom er beter aan had gedaan om dit gewoon met CWI op te
nemen, in plaats van direkt de publiciteit op te zoeken.
Als het ze daarwerkelijk te doen is om de privacy van de mensen op die
site, dan vind ik deze aanpak een beetje dom. En als BoF hiermee zelf
actief de pers heeft benaderd dan kunnen ze die Big Brother Award maar
beter aan zichzelf uitreiken.

J.J.