MJ on Mon, 17 Nov 2003 16:44:35 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] 'Wat zie ik, ben jij werkloos?'

>Hallo,
>
>MJ heeft op maandag, 17 nov 2003 om 16:07
>(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

>Nou, ik heb het uiteraard ook geprobeerd.
>Tiepte 'journalist' in en kreeg meer dan honderd
>werkloze journalisten die enigszins in mijn
>postcodegebied woonden.
>Met complete C.V. en adresgegevens
>(telefoonnummers, e-mailadressen etc)
>voorgeschoteld.

maar je kan niet zomaar te weten komen of  overbuurman werkloos is
dan moet je eerst alle beroepen in typen.

dit suggeren ze wel in het artikel.

bij het voorval
  Ik hoorde onlangs nog van iemand dat die door
zijn buurman werd aangesproken, zo van: hé, wat
zie ik, ben jij werkloos?".
is er dus gewoon sprake van toeval
iemand type een beroep in en toevallig kwam zijn buurman er uit.

in principe zijn al mijn adres gegevens vindbaar op het net
alleen je moet wel weten waar je moet zoeken
dat kun je alleen weten als je al meer van mij
weet. een vaak weet je mijn adres dan al.

bekijk het van de andere kant
en plots is er een soort van sociale controle

maak je weer een praatje met de buren hoe het er mee gaat
geen werk slechte tijden recessie ach en wee kommer en kwel
(goedkoop) biertje drinken?

-mj