Ronald van Raaij on Fri, 13 Sep 2002 14:12:01 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Fwd: Fw: Doorsturen aub, 't is een kleine moeite...

Whois info:
Registrant:
   Merton Amnesty Group
   48 Lower Downs Road
   Wimbledon, London SW20 8QQ
   GB

Link via web.amnesty.org:
http://web.amnesty.org/web/links.nsf/A.I.%20sites!OpenView&Start=1&Count=300
&Expand=52#52

Dus het is valide.

Ik vermoed echter dat het een initiatief is van een overenthousiast iemand,
die geen idee heeft hoe meer ervaren internetgebruikers (die dergelijke
mails al 100 keer voorbij hebben zien komen) hierop reageren. Ik denk ook
dat dat de reden is, dat we niet al meer van dergelijke emails van het
internationale secretariaat van Amnesty hebben gezien.

Overigens is er op de nederlandse website ook een pagina met een
electronische petitie.
http://www.amnesty.nl/acties/sharia.shtml
Dus, óf amnesty leden beginnen internet als een optie voor campagnes te
zien, en we kunnen in de toekomst nog meer van dergelijke acties verwachten
(en aan de banner op bovenstaande pagina te zien is dat in ieder geval voor
nederland zo), óf het is een nog in ontwikkeling zijnd verhaal waar de
internationale organisatie nog niet uit is.

Ik heb het campaining manual van het IS er even op nageslagen, en in ieder
geval niks gevonden over houden van dergelijke acties via e-mail. Wel is er
een 'guidelines for electronic publishing', maar dat is op de site niet te
vinden.

De vraag die blijft is: Is het verstandig en/of gewenst? Ik ben van mening
dat (ondanks het feit dat ik lid ben van amnesty) ik er niet op zit te
wachten dat dit een grote vlucht gaat nemen, dan zit naast 'normale' spam,
mijn mailbox ook nog eens vol met oproepen voor dit soort acties....

Ronald