real on Mon, 18 Mar 2002 11:31:02 +0100 (CET)

[Nettime-nl] xs4all nieuwe stijl?

Het is alweer zo'n andere halve week geleden dat er 2 inkasso's van
de Inkasso Unie in mijn bus rolden. Het ging hierbij om rekeningen
die bij xs4all nog open stonden. Welke dat waren stond echter niet
op de incasso's vermeld. Dus gewoon 2 incasso's met bedragen
die ik bij xs4all nog niet betaald had en waarbij er een fiks bedrag
aan kosten werd gerekend. Omdat het mij totaal onduidelijk was over
waarover deze incasso's handelden zocht ik contact met xs4all.
Ik belde de helpdesk. Daar werd ik netjes te woord gestaan door
een medewerker die mij wel even door zou verbinden. Na een minuut of
wat kwam hij met de mededeling dat er niet werd opgenomen bij incasso
en of ik nog even wilde wachten. Na een minuut of 5 kwam de medewerker
terug aan de lijn en vertelde me dat er blijkbaar niemand aanwezig was.
Hij kon me overigens we wel vertellen dat ik een betalingsachterstand
had, maar hoe en wat daarvoor moest ik toch echt bij de afdeling
incasso zijn. Daarna gaf hij me het nummer 020-3987642 zodat ik de
afdeling zelf kon bellen.
Dat heb ik sinds de donderdag 7 maart dan ook talloze keren geprobeerd
maar steeds bleek er niemand op te nemen. Ik heb het ook nog via de
helpdesk geprobeerd, maar daar bleken ze de afdeling incasso ook
niet te kunnen bereiken.
Vorige week maandag 11 maart besloot ik dan maar een email naar
incasso@xs4all.nl te sturen waarbij ik om specicatie vroeg. Maar tot
op de dag van vandaag nog niks terug ontvangen.

Tot nu toe ben ik altijd zeer tevreden geweest over xs4all, maar
nu is er blijkbaar een afdeling die in mijn ogen gewoon niet meer
normaal functioneert. Het enige dat incasso xs4all tegenwoordig
lijkt te zijn is een aantal voorgeprogrammeerde scripts die verbonden
zijn met het Bossche bedrijf Inkasso Unie, die incasso's sturen zonder
dat je als klant nog duidelijkheid kan krijgen waar het om gaat.
Want tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waarvoor
die incasso's zijn.
Is dit het begin van xs4all nieuwe stijl?

Peter