R.L.G. Tee on Tue, 15 Jan 2002 11:37:01 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Hotmail als onderzoeksobject

Goedendag,

Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek naar Hotmail, waarbij de
nadruk ligt op de functie/betekenis die Hotmail wereldwijd vervult.
(Voorlopige) stelling hierbij is dat hotmail in bepaalde opzichten een
publieke functie waarbij natuurlijk opgemerkt moet worden dat deze is
opgezet door een niet-publiek orgaan. Wat zouden de gevolgen zijn als
hotmail een week uit de lucht is?
Verder ben ik geinteresseerd in de rol/status die een hotmail adres
(met Yahoo waarschijnlijk als goede 2e) vervult. Zo zijn er mensen die
hotmail als reserve adres gebruiken, of voor op reis etc.
Op dit moment weet ik nog weinig van het bedrijf hotmail, ik heb
vernomen dat het is opgezet door een Amerikaanse Indier.

Wie suggesties heeft wat betreft geschikte bronnen,
onderzoeksmateriaal, of wie mensen weet die met soortgelijk onderzoek
bezig zijn, ik hoor het graag!

Richard Tee