Martijn Hazelzet on Thu, 20 Dec 2001 11:32:01 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Fw: Badtrans FBI

From: "Peter van der Pouw Kraan" <peter@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>

> Ik had me al eerder verbaasd afgevraagd hoe die mailadressen van Badtrans
> kunnen functioneren. Iedere provider die niet medeplichtig is zou ze toch
> meteen moeten afsluiten?
> Of begrijp ik iets verkeerd?

Wat ik tot nu toe begrijp;
- BatTrans luisterd naar toetsaanslagen
- BatTrans filterd login en pwd
- BatTrans stuurd het resultaat aan 12 emailadressen

1 van die adressen is bij MonkeyBrains. Waarom zou de FBI dergelijke files
willen hebben? Het leverd hen namenlijk prive info van willekeurige
(besmette) gebruikers op. Logischer zou zijn dat ze een tap plaatsen op het
emailaccount en wachten tot deze wordt benaderd door de mogelijke
makers/distributeurs van het virus.