Pieter on Sun, 9 Dec 2001 00:23:01 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Rigo v. Meer van AD vindt dat het best wat minder mag met die privacy

Artikel van Leon Kuunders n.a.v. stuk in AD door Rigo van Meer die vindt
dat we (op medisch vlak) best met wat minder privacy kunnen,
http://www.security.nl/artikel.php3?id=2598

<Quote:>

"Met van Galen".
"Goedemorgen meneer, met de dienstdoende huisarts".
"Oh, dag huisarts, waarom belt u?".
"Meneer van Galen, ik zie hier dat u dit weekend meerdere malen kotsend
boven de WC hebt gehangen en de gehele zondag met een bonkende hoofdpijn
in bed hebt gelegen".
"Ja, dat klopt, maar het gaat nu al weer wat beter".
"Dat kan misschien zo zijn meneer van Galen, maar het is mijn plicht u
mede te delen dat het gedrag dat u afgelopen vrijdag hebt vertoond niet
bevordelijk is voor uw gezondheid".
"Hoe bedoelt u?"
"Ik bedoel dat het drinken van grote hoeveelheden alcohol in combinatie
met de peppillen die u hebt gebruikt uiteindelijk zorgt voor een
ziektepercentage dat 6,25% boven het landelijke gemiddelde ligt.
Verder kan ik aan uw DNA profiel zien dat uw maag slecht reageert op
voornoemde combinatie en u als gevolg daarvan op de lijst staat voor een
maagzweer in het eerste kwartaal van volgend jaar.
In opdracht van uw werkgever ben ik dan ook verplicht om u te vertellen
dat u de eindejaarsbonus in uw reet kunt steken, als daar tenminste nog
plaats voor is na die gang-bang van afgelopen zaterdag".

<einde quote>

Een prettig weekend,

Pieter