Case Roole on Wed, 24 Oct 2001 01:06:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Oorlog is Vrede (4)

On Tuesday 23 October 2001 23:36, Ronald van Raaij wrote:
> Ben ook heel benieuwd welke PR firma bin Laden gaat inhuren om de moorden
> op 7000 mensen goed te praten, of is dat niet nodig????

1. Niemand heeft de moeite genomen te bewijzen dat bin Laden achter de
aanslagen zit en ik ben niet van zins te accepteren dat dit zo is totdat dat
is gebeurd.

2. Het probleem van de VS dat het PR bureau moet oplossen is niet dat mensen
op een of andere duistere manier geloven in de juistheid van de
terroristische aanslagen. Ik zeg "duister" omdat de daders hardstikke dood
zijn en niemand de aanslagen heeft opgeeist zodat er over de motieven niets
dan speculatie is. Het op te lossen probleem is dat veel mensen niet
overtuigd zijn van de beschrijving door de VS van een bipolaire morele
situatie waarbij er slechts twee elkaar uitsluitende opties open staan: men
staat achter de terroristische aanslagen in New York en Washington of men
staat achter iedere handeling die de VS momenteel verrichten inclusief de
genocide in Afghanistan.

-cjr