Francisco van Jole on Wed, 10 Oct 2001 19:23:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Oorlog is vrede

----- Original Message -----
From: "Ronald van Raaij" <ronald.van.raay@inter.nl.net>
Sent: Tuesday, October 09, 2001 10:18 PM
Subject: RE: [Nettime-nl] Oorlog is vrede

> 1: De regering van Qatar, al veel eerder door andere (met name
islamitische)
> landen onder druk is gezet, en dat een aantal zelfs diplomatieke
> betrekkingen heeft verboden;
> 2: Niet alleen de VS vonden dat de fundamentalistische hoek wel erg veel
> aandacht krijgt bij al Jazeera, (dus als je dan over propaganda praat....)

Wat in het kader van nettime wellicht interessant is, is dat de servers van
de al-Jazeera site gewoon in Texas staan. Dus volgens mij valt het
vooralsnog wel mee met die Amerikaanse pogingen de zender 'het zwijgen op te
leggen'. Ik vraag me wel af of ze ergens een back up klaar hebben.

Al-Jazeera kreeg trouwens ook kritiek op een interview met Blair dat werd
uitgezonden. De zeker interessante reactie van het station daarop vind je
bij de BBC.

http://news.bbc.co.uk/hi/english/world/middle_east/newsid_1591000/1591361.st

Ondertussen hoorde ik op Radio 1 dat de Franse journalist en zijn collega's
die in Afghanistan vast zitten nu letterlijk aan een schandpaal vastgemaakt
zijn en dat het publiek wordt opgeroepen ze te bekogelen. Dat zou gemeld
zijn door RSF, Reporters Sans Frontieres, maar het staat vooralsnog niet op
de site.

http://www.rsf.org/uk/home.html

vr gr

FvJ