Ron Peperkamp on Wed, 3 Oct 2001 00:49:41 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] De discussie zelve

Ik begrijp je irritatie en kan mij ook wel iets voorstellen bij de
onuitputtelijke bron die haar voedt. Aan de andere kant ken ik geen enkele
nieuws- of mailgroep waar het er anders aan toegaat. Het is nu eenmaal
technisch onmogelijk om via dit medium werkelijke discussies te voeren - het
blijft altijd een beetje ping-pongen. Sterke services kunnen worden gevolgd
door slappe returns die het spel in korte tijd doen doodvallen. Anderszijds
kunnen losse vlodders tot bloedstollende matches leiden. En dan zijn er
natuurlijk de verpletterende aces, de slappe netballen, de onverwachte
omhalen en, inderdaad, het valse spel. Dit levert een schouwspel dat soms
vermakelijk, soms leerzaam en soms buitengewoon irritant is. Met gerichte
discussie heeft het echter niets te maken en dat moet je ook niet van dit
medium verwachten.

Misschien kunnen we op een andere manier aan je behoefte in deze tegemoet
komen. Bijvoorbeeld door één keer in de maand 'battles in the flesh' te
organiseren.
Na een hoogoplopende discussie hier op Nettime, daag ik jou bijvoorbeeld uit
voor een openbare discussie over onderwerp X. Vervolgens ontmoeten wij
elkaar 's avonds, op zeg de laatste woensdag van de maand, in één van de
meest ongezellige cafés van Amsterdam, alwaar wij de degens eens duchtig
zullen laten kletteren. Vanzelfsprekend zijn andere Nettimers van harte
welkom om hetzij als lurker, hetzij als medespreker een bijdrage te leveren
aan de wonderbaarlijke wederopstanding van het ten dode opgeschreven café.
Eventueel kunnen er meerdere battles op één avond plaatsvinden - afhankelijk
van het aantal 'challanges' die hier in de voorafgaande maand zijn
aangegaan.
Geen voorzitter, geen inleider, geen forum - gewoon een ouderwetse
kroegbabbel.

Menno regelt wel een video - onderhandelingen over de rechten van het format
'battle in the flesh'(r) laten we verder aan Francisco over.

Wordt het godverdomme tóch nog gezellig!

Ron Peperkamp
ron@peperkamp.nl