ar'an noor on Fri, 21 Sep 2001 23:14:05 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] balletje: kunstwerk

Ron Peperkamp <ron@peperkamp.nl> wrote:
> Zowel in opzet als uitvoering is de misdaad in met
> name New York tamelijk
> perfect. Is het daarmee ook een kunstwerk?

ondanks het feit dat de quote blijkbaar nonsens en
fout geciteerd was, blijft de vraag wel fascinerend.
er even vanuit gaande dat iedereen dan blijft snappen
dat waar 't hierom gaat natuurlijk fout etc is (pff
zucht wordt nu al weer moe van de impact van
Bush-uitspraken 'wie niet voor ons is is tegen ons')

ik vind perfectie geen criterium voor kunst.
perfecte timing heeft meer met organisatie en planning
te maken.
kunst kan juist ook spontaan en ongeorganiseerd
zijn...

overigens vind ik wat martin sjardijn schreef: "Een
kunstwerk bestaat bij de gratie van consencus binnen
het discours van de kunst" ook niet helemaal waar.
kunst blijft persoonlijk: zowel bij de  maker als bij
de kijker.