Eveline Lubbers on Mon, 17 Sep 2001 09:54:42 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] beelden juigende palestijnen

Heeft iemand misschien De Leugen Regeert gezien
vrijdagavond j.l. - die zouden hier ook aandacht aan besteden.

Hun invalshoek was of er gejuigd werd omdat er camera's in
de buurt waren. Als je de hele tape bekeek zou je daar uit af kunnen
leiden dat de reaktie uitgelokt wordt door de camera-mensen, maar
dat is altijd een kwestie van interpretatie natuurlijk.

De redaktie heeft hiervoor de 'reals' (heet dat zo?) bekeken, de
beelden voor het mes er in gaat. De beelden zoals ze de wereld
ingestraald zijn door Reuters die dag.
Als het waar is dat het beelden uit 1991 zijn, moet Reuters dus
ook in het complot gezeten hebben - wat het weer wat minder
waarschijnlijk maakt.

Ik heb de uitzending uiteindelijk niet gezien, maar zal nog eens
navragen hoe ver zij gekomen waren met hun onderzoek
eveline