Francisco van Jole on Mon, 17 Sep 2001 02:14:59 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?

----- Original Message -----
From: "ReindeR Rustema" <reinder@rustema.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Friday, September 14, 2001 2:16 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?

> Nee, nog niet helemaal. Want jij en ik zijn geen Amerikanen. Ik heb
> de aanvallen tot nu toe uitgelegd als iets dat tegen Amerika is.
> Misschien mede gebaseerd op het CNN onderschrift 'Attack on America'.
> Ik voel me geen moment onveiliger dan voorheen. Ook niet als ik wel
> in hoogbouw zou wonen in plaats van op twee hoog.

Daar heb je grotendeels gelijk in. Deze aanval was voornamelijk - of voor
mijn part uitsluitend - op de VS gericht. Maar denk je dat het gezien de
verdere ontwikkelingen verstandig is het ook als zodanig te beschouwen? Of
denk je dat het de voorkeur heeft om het te zien als een zaak die een veel
grotere groep landen raakt, waaronder dit land?

Ik kies voor die laatste benadering. Ten eerste omdat het zo voelt, ten
tweede omdat ik me in dit geval solidair voel met de Amerikanen, ten derde
omdat ik vermoed dat om verdere escalatie te voorkomen een mogelijk antwoord
beter in internationaal verband bedacht en uitgevoerd kan worden.

groet,

F.