gj on Sun, 16 Sep 2001 17:30:40 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] mailinglijst 'wereldcrisis

van http://belgium.indymedia.org/front.php3?article_id=7982&group=webcast
Reactie op CNN beelden:

<plak>
do be careful with this.
all reports I've seen are based on ideas by one guy in Brazil.
As for the "daylight" question: 9 am in the U.S corresponds to 3pm in
brussels... Palestinian time is only a little later, not at all the middle
of the night or very early morning as this comment implies!
I do quite agree that images on major "news" senders are NOT reliable
evidence of anything, but do get the facts straight!
Dit berich is naar alle waarschijlijkheid ONJUIST
by han
5:30am Sat Sep 15 '01
han@indymedia.org
Naar alle waarschijnlijkheid is dit bericht niet juist.
Dat er in de derde wereld mensen aan feesten gingen toe ze het bericht
hoorden was voorspelbaar.
Reeda jaren sunbisdieert de VS allerlei fundamentalistische groepen, en ook
de Israelische staat.
Enkel in Irak strierven meer dan 500.000 kinderen omwille van het Embargo
(dit word ook de autoriteiten van VS erkend).
Toen "onze" jongens, en de Amerikaanse Soldaten na de golfoorlog terug
thuiskwamen werd er in New York een grootse parrade georganiseerd.  250.000
doden en in de VS organiseerd men een grootse parrade,....
We zijn allen geschokeert door de gebeurtenissen in de VS, dat mag ons
welliswaar niet blind maken voor de misdaden van diezelfde VS in de derde
wereld.
NIET VERSPREIDEN DUS
by Pablo Ortellado (posted by bart)
6:12am Sun Sep 16 '01
A couple of days ago a story written by a Brazilian student was posted at
IMC Israel
(http://www.indymedia.org.il/imc/israel/webcast/display.php3?article_id=6946
)
saying that his teacher at UNICAMP university had evidence that images CNN
broadcast showing Palestinians celebrating the World Trade Center attack
were actually old images from 1991 of Palestinians celebrating Kuwait's
invasion. This story has since then circulated in the form of e-mails and
hundreds of people commented on it. We finally managed to contact him and
he was very worried about the repercussions of what he wrote. He said that
his teacher later said that she didn't had a tape of the old CNN footage
and she wasn't sure about it. Well, he's writing himself a statement
clarifying what happened. Meanwhile, we would ask that people not spread
this rumor further.
Sincerely,
Pablo Ortellado <pablo@indymedia.org>
Independent Media Center Brasil Volunteer
http://www.brasil.indymedia.org