ReindeR Rustema on Sat, 15 Sep 2001 11:37:54 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: Islamic Jihad, what is next?

At 14:25 +1000 15/9/01, felipe rodriquez wrote:
>Een aantal van de vragen die iemand op nettime-l stelde kwamen ook hier aan
>de orde. Vandaar mijn cc aan deze lijst.

Samen te vatten als: De VS moeten hun welvaart delen met de mensen in
de Arabische regio in plaats van ze te bevechten. "Spread wealth, not
war". Nu krijgen de terroristen en hun organisaties steun omdat de
lokale bevolking daar het meest van te verwachten heeft . De VS koopt
hoogstens de olie waarvan de opbrengst naar de ondemocratische
machthebbers daar gaat. Zoiets?

Een eventuele anti-terrorisme belasting waarbij de dollars naar
niet-Amerikanen gaan lijkt me niet een concept dat Bush c.s. kan
verkopen bij de achterban. Een paar miljard extra voor hi-tech
militaire gadgets en het inperken van de vrijheden van iedereen in de
vrije wereld krijgt vast wel de handen op elkaar. Misschien dan toch
maar via een internationale alliantie proberen alles wat lijkt op
koloniale structuren om te buigen? Zal ook ten koste moeten gaan van
de westerse welvaart, daar krijg je ook geen stemming mee.

Gezien de onoverbrugbare tegenstellingen zie ik dan toch eerder een
wereldwijde oorlog ontstaan...

--
ReindeR