Francisco van Jole on Thu, 13 Sep 2001 16:57:59 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Wat betekenen de aanslagen in Amerika?

----- Original Message -----
From: "Eveline Lubbers" <evel@xs4all.nl>
To: "Francisco van Jole" <fvjole@xs4all.nl>; <netitme-nl@nettime.org>
Cc: <ac@xs4all.nl>
Sent: Thursday, September 13, 2001 4:07 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] Wat betekenen de aanslagen in Amerika?

> Fransisco, misschien moet je even tot
> onderaan doorlezen, het was niet mijn
> tekst maar die van Ed van het Autonoom Centrum
> en hij heeft na de eerste alinea best nog wat
> zinnige dingen te zeggen, die ik in de .nl
> pers nog niet gezien heb. Hij probeert tenminste
> iets onder woorden te brengen, ik probeer iets
> van een gedachtewisseling op gang te brengen.
> Vandaar.
> eveline

O... je dacht dat ik niet hele bericht gelezen had? Goh. Interessante
aannames hou je er op na. Maar dan nog blijft de toon van dat verhaal naar
mijn mening ongepast.

Van een gedachtewisseling van jouw kant heb ik nog niet veel gemerkt.
Gisteren, een dag waarop de wereld toch redelijk in de war stuurde je via
deze lijst gewoon een zakelijke rondzendbrief rond, alsof er niets aan de
hand was.
In geen enkel bericht klinkt iets van menselijkheid door.

Vroeger heette zo'n houding 'verpolitiekt' zijn, wat wil zeggen dat je zo
zeer met ideologische benaderingen bezig bent dat je elk gevoel voor
compassie en menselijke emotie uit het oog verliest. Zo komen je berichten
ook over. Althans op mij.

groet,

Francisco van Jole