Marja Oosterman on Thu, 31 May 2001 04:27:58 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Internetjournalistiek

At 00:58 31-05-2001 +0200, Francisco wrote:
>At 16:35 30-05-2001 +0200, Stijn Wuyts wrote:
>
>Grappig trouwens dat je zegt dat de productiekosten van een e-zine veel
>goedkoper zijn. Dat heb ik ook altijd gedacht. Maar pas las ik in
>Amerikaans artikel dat het niet klopt. Het starten van een professioneel
>magazine op internet zou thans zelfs vele malen duurder zijn dan het
>starten van een ouderwets tijdschrift.

Dat ligt aan een hele wereld van begrippen die achter dat woordje
'professioneel'schuil gaan.
Als professioneel is dat je ict-ers die nog steeds van die hype bedragen
per uur verdienen inhuurt voor software,
betekent dat je dure reclamecampagnes in andere media wilt,
dure overhead vretende grote organisaties zoiets laat doen die bovendien
allerlei onbekwame mensen elkaar nawouwelende kreten laat slaken maar in
feite de ene miscommunicatie na de andere doet ontstaan enz.. enz..
ja dan krijg je PIM-toestanden.

Als je enthousiaste mensen hebt die zonder hebzucht en hang naar zwembaden
in eigen tuin, leuk bezig zijn, hoeft het weinig te kosten...
althans om te starten.
Als je ook echt iets te melden hebt en het wordt succesrijk ligt het iets
anders.. dan nemen de kosten snel toe door traffic-, server enz. kosten.
maar dan is het inkomsten genereren ook niet zo'n probleem meer..

Groetjes,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
omdat er meer is dAN E-commerce...

kopij per E-mail:  redactie@dan.nl

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988
Tel.: 030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)