Michaël van Eeden on 6 Mar 2001 11:54:04 -0000

[Nettime-nl] de grens tussen echt en niet echt

(Ik vind zelf de hele kunstenaars-discussie verschrikkelijk saai altijd, het
maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit of iets dat me raakt nou kunst is of
niet. 30 jaar geleden zou je dat wat je raakt dan gewoon tot kunst
gebombardeerd hebben, nu neem je die moeite niet eens meer omdat de
kunstwereld ondertussen al haar aanzien wel verloren heeft. Iets is gewoon
mooi, of slim, of gevoelig, of keihard en de ene keer is het bedoeld als
iets dat in een museum moet staan en de andere keer als iets dat je emailt
aan al je vrienden.)

echt en niet echt, het lijkt wel of opeens iedereen er mee bezig is. In de
zaterdag geopende expo in het San Francisco Museum of Modern Art is er iets
met een camera en koptelefoon, zie:

  http://www.wirednews.com/news/culture/0,1284,42152,00.html

De hele spelletjeswereld begeeft zich ook steeds meer in je echte leven, zie
bijvoorbeeld:

  http://www.majestic.ea.com/

groet,

Michael