Peter van der Pouw Kraan on 27 Sep 2000 10:16:29 -0000

RE: [Nettime-nl] Koen Voskuil

Lake schreef:

>Dag,
>
>Kan iemand de volgende vragen beantwoorden?
>
>1) Als een journalist zijn bronnen mag verzwijgen, waarom mag niet
>iedereen dat? Of mag ik hier in dit forum ook doen wat Voskuil in het
>zijne deed?

[etc]

Het gaat niet om de persoon van de journalist, maar om het journalistieke
proces, waarin informatie in de openbaarheid komt die van publiek belang
is. Dat proces moet om voor de hand liggende redenen beschermd worden. Dat
personen van het openbaarmaken hun beroep hebben gemaakt, is in dit kader
van minder belang, maar in het algemeen wel handig.

Peter van der Pouw Kraan (peter@xs4all.nl)