real on 8 Sep 2000 12:10:16 -0000

[Nettime-nl] Re: Nettime.nl en moderatie

"M. Grootveld" wrote:

> Technisch gezien is er geen sprake van moderatie, want dan zou ik alle mail
> moeten keuren die naar de lijst gestuurd wordt en dat doe ik niet. In
> principe klopt deze tag dus nog steeds.

ik heb hier geen zin om te muggeziften over "wat technisch gezien
moderatie is". ik denk dat het gewoon helderder zou zijn als in
de tag iets zou staan als: voor subscribers ongemodereerde lijst.

> Wat dan niet?

dat gaf ik later aan. doorlezen dus.

> Bovendien bagatelliseer ik je reactie niet, ik vraag je alleen
> niet meteen van die grote woorden ('een gevaarlijke tendens') te gebruiken.

misschien heb je wat dat betreft gelijk, en begrijp goed dat ik niet
twijfel aan de oprechtheid waarmee je je keuzes maakt, wat
wel en wat niet. toch heeft de geschiedenis geleerd dat in de naam
van moderatie rare dingen kunnen gebeuren. de mail die ik vannochtend
via een ander adres dan mijn subscribe adres mailde, en ging over
kwalijke praktijken van provider AOL werd in eerste instantie geweigerd.
terwijl meteen, na mijn posting hierover, bleek dat tenminste
een nettime subscriber deze mail graag had ontvangen.

> Er werd aan het begin van de zomer vrij veel geklaagd over spam op de lijst,
> vandaar dat Michael en ik besloten hebben om bovenstaande maatregel in te
> voeren. Als de abonnees van nettime.nl willendat die maatregel weer wordt
> teruggedraaid, doen we dat natuurlijk meteen. Maar vooralsnog heb ik de
> indruk dat de meeste abonnees het wel prettig vinden dat ze die troep (want
> dat is onnodige rommel) niet meer krijgen.

met een verwijzing naar mijn eerder geweigerde mail, kan ik toch stellen
dat het momenteel niet alleen maar troep (onnodige rommel) is dat de
nettime abonnees niet meer krijgen, en dit maakt me nieuwsgierig wat
ons allemaal nog meer wordt onthouden.

peter
real@xs4all.nl