Bing on 1 Sep 2000 10:43:21 -0000

Re: [Nettime-nl] spreker gezocht IBA conferentie 19 september

Cathy Brickwood wrote:

>      Het Virtueel Platform is benaderd door de IBA (International
> Bar Association) die op zoek zijn naar een spreker voor hun conferentie
> die in Amsterdam wordt gehouden in >september. Voor 19 september
> zoeken zij het liefst een 'kunstenaar' om iets te vertellen over
> 'the artist in e-commerce - technology and intellectual property law
> challenges for the artist online'. Als iemand belangstelling heeft
> om te spreken hoor ik het graag. Gek genoeg is er geen honorarium
> maar alleen een diner en de kans om mee te doen aan een 'whisky
> tasting' bij Christies!

Juist, "gek genoeg". Maar d'r is altijd wel weer iemand in Nederland
te vinden die "gek genoeg" om voor minder dan een fooi te werken.
Waarbij, als ik de het goed begrijp, je in dit geval als je geluk
hebt je ook nog een kans hebt om mee te doen aan een 'whisky tasting'
bij Christies! En dat terwijl buitenlandse sprekers waarschijnlijk
worden invlogen en in een hotel worden gezet op kosten van de
organisatie en daarnaast een riante beloning zullen krijgen. O ja,
en laat ik ook niet de medelanders vergeten, die ongetwijfeld wel
een fikse vergoeding zullen krijgen.

"gek genoeg" vraagt om een verklaring, waarom "gek genoeg"? Omdat
de anderen zoveel krijgen, en de organisatie daar niks aan doet of
wil doen? Of... Ja, waarom is het "gek genoeg"?
Er wordt niets verklaard, er wordt slechts een oproep voor een gratis
spreker geplaatst, een oproep die mij ernstig doet twijfelen aan de
integriteit van het virtueelplatform "naar binnen toe".

Bing

btw Grappig is dat deze regel in het programma staat van "THE ARTIST
IN e COMMERCE":
"Conventional artwork sold through on line media (R/L/20) v. Electronic
media generated art and its exploitation on line (R/L/20)",
terwijl ik hier het idee krijg dat de organisatie het stadium van
"exploitation in physical space (the real world)" nog niet eens
voorbij is.