mauzz on 6 Jul 2000 22:26:33 -0000

Re: [Nettime-nl] Parool: A.P.R. wil van Salto's Open Kanalen af...

At 21:14 6-7-00 +0200, Peter Olsthoorn wrote:
>Als je stilstaat bij een voorpsrong, ook als je Amsterdam heet, wordt het
>vanzelf een achterstand.

Je woont niet in Amsterdam zeker?
:-)

>Gefreubel zoals van Salto hoort in de toekomst op Internet,

Defineer gefreubel s.v.p.
En TV-gefreubel hoort op TV, Internet-gefreubel hoort op Internet. ;-)

maar: TV = Internet = ook TV in die toekomst
ok, beetje ongenuanceerd, maar goed, duurt nog een 'tijdje', maar dan is
dat onderscheid nauwelijks meer te maken. En om dat 'tijdje' gaat het nu
wat mij betreft.

bytheway: Met de Salto Open TV kanalen worden/werden vele unieke
experimenten gefreubeld met internet>TV>internet die nergens anders (In NL)
gebeuren of zelfs maar kunnen!

En dan heb ik het nog niet eens over al 't andere wat de afgelopen VIJFTIEN
jaar bedacht/uitgeprobeerd/ontwikkeld en ontstaan is op de Amsterdamse open
kanalen, die hier en daar toch een duidelijke invloed hebben gehad op het
Nederlandse TV/radio landschap (en daardoor indirect misschien zelfs wel op
de Nederlandse maatschappij...)
(voordat t internet 'bestond' was Salto zo'n beetje de enige legale,
behoorlijk vrije toegang in NL tot een elektronisch medium waar men zich
kon uiten, zonder veel regels, vergelijk met homepages)

>de tv is er
>inderdaad voornamelijk voor massacommunicatie,

en Lokale Tv is lokale massacommunicatie ja
Check de enorme lijst met programma aanbieders eens op http://www.salto.nl
(sommige met links naar websites, helaas niet helemaal compleet)
en zie welke massa actief gebruik maakt van het medium

>en voor belangrijke
>culturele programma's (= publieke omroep).

Wie bepaald wat belangrijk is?
Alsof de publieken zoveel aan cultuur doen...
Naast de publieke omroepen vind ik Salto een gigantische aanvulling
(was Salto maar landelijk...)

Op A1 en A2 zie ik meer Nederlandse cultuur (=multiculturele) dan op
Ned.1/2, RTL4/5,
Veronica, SBS6, Net5, FOX enz. bij elkaar! (U.S. cultuur voert de boventoon)

>AT5 lijk6t me een twijfelgeval.
In welk opzicht?
(AT5 valt ook onder Salto overigens.)

groet,