ReindeR Rustema on Tue, 28 Mar 2000 11:35:27 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] bezorging van bestellingen per Internet

At 1:51 AM +0200 3/28/00, Marja Oosterman wrote:
>al dat bestellen via Internet geeft weer een grotere druk op de wegen..
>Immers, het moet ook allemaal thuis bezorgd worden.
>De koeriersdiensten zullen er wel bij varen.
>Maar of dat voor ons milieu ook geldt?

In het begin niet. Nu gaat elk pakje apart op reis. Maar op den duur
zullen de koeriersdiensten efficienter worden. Al je bestellingen
worden door de koeriersdienst bij elkaar in een krat gestopt dat met
vrachtwagens naar je benzinestation gebracht waar je dagelijks
langsgaat. Of de (voorheen) buurtsuper op loopafstand van je huis. Ik
vind die polonaise van koeriers aan mijn deur helemaal geen
vooruitgang. Vooral die ongure beunhazen van Wehkamp wil ik liever
niet weer aan mijn deur. Bezorgen bij een 24uurs bereikbaar adres of
PIN-automaat met luikje in mijn straat of portiek (in Parijs heb je
een concierge, dat is handig!) lijkt mij veel aantrekkelijker als
anonimiseerservice. Dan hoef ik mijn adres ook niet meer bekend te
maken voor de bezorging.

Het komt wel goed lijkt mij. Of is mijn optimisme ongegrond?

ReindeR