Anne de Haan on Tue, 17 Jun 1997 20:27:46 +0200 (MET DST)

Re: <nettime> De Vagina is de baas op internet

Lieve Ellen,

>waar gaat het eigenlijk over?

Over nieuwe media kunstenaressen geïnspireerd door erotiek, identiteit en
sociale
rolpatronen.

>Wat wil je er eigenlijk mee?
>Miet gevraagd uit flauweligheid, maar meer een praktische vraag..:-)

Ik wil, als kunsthistorica, een algemeen beschrijvend artikel schrijven over
de ideeen van een aantal toonaangevende cyberfeministische kunstenaars.

>Is jouw sexuele voorkeur een belangrijk gegeven?

Nee niet belangrijk, maar ik dacht dat het wel een leuke anecdote was. By
the way: ik respecteer ieders sexuele voorkeur, mits die anderen ook in hun
waarde laat.

>Tja, willen de roch-bitches ook toch? Maar wie is nou eigenlijk het publiek?

Iedereen die geinteresseerd is. Het publiek kan varieren van de leek, tot
aan de kunstliefhebbers tot aan de feministische toeschouwers.. whatever.

>Is dit nieuws? 'Kword helemaal ziek van dat oud- en nieuw-feministische
>gedoe: 'tgaat om mensen en het heeft niets meer te maken met mannen en vrouwen!

Daar ben ik helemaal mee eens.

>Leuk,he?

Ja ik vind het werk van VNS Matrix ook te gek, daarom schrijf ik er ook over.

>Heb je het eindelijk ook ontdekt ? En mijn vraag is wederom: waar gaat het
>eigenlijk over en wat wil je nu eigenlijk zeggen?

Dit is slechts de titel van het stukje. Het stukje onder de titel gaat over
kunstenaressen die het internet zien als een spel van communicatie.

>Lieve schat, interactiviteit bestaat niet...de zender geeft namelijk precies
>aan wat je eventueel kan kiezen.

Oja?

>Wat is dat? Een niet of wel feministische kunstena(a)r(esse)? Doe niet zo
>naief alsjeblieft!

Waarom vind je dat naief?

>Anyway, ik vind het allemaal een herhaling van de jaren 70-80 wat je
>schrijft en 'kvraag me echt af of je deze scriptie niet beter kunt inleveren
>op de sociale academie...

Nee want dan leest bijna niemand het. By the way voor zo'n scriptie zou ik
een onvoldoende halen, want het zijn te weinig pagina's.

>Zullen we het volgende keer eens hebben over de invloed van virtuele sex op
>mensen uberhaupt en eens geen onderscheid tussen mannen en vrouwen maken?

Lijkt me  een spannend idee ;-)

>Ben ik een man of een vrouw? Jou can't tell...

:-(

>Waar gaat het eigenlijk over is mijn vraag!

Of het lichaam in de huidige maatschappij ook te veranderen is.

Groetjes Anne