xavier cahen on Tue, 17 Jan 2006 09:02:21 +0100 (CET)

[nettime-fr] La lettre pourinfos/ du 13-01 au 16-01-2006

pourinfos.org
l'actualité du monde de l'art / daily Art news

infos du vendredi 13, janvier, 2006 au lundi 16, janvier, 2006 (inclus)

01 Appel à candidature : Manifesta 6, Nicosia, Chypre.
http://pourinfos.org/participation/item.php?id=2629
02 Appel à participation : "Luxury's Lap", Quirk, Bangalore, India.
http://pourinfos.org/participation/item.php?id=2628
03 Appel à participation : Imagining Ourselves, San Francisco, CA, Usa.
http://pourinfos.org/participation/item.php?id=2627
04 Rencontres : The Memo Book : Matthias Müller, Light Cone - Scratch
Projection, aux Voûtes, Paris, France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2626
05 Rencontres : pragmatique de la critique : le contexte pertinent de
l'art, Lundi c'est théorie, Lundi 23 janvier, Espace Paul Ricard,
Paris, France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2625
06 Rencontres : Les arts plastiques et le public : les raisons d'un
divorce, Jean-Didier Vincent, Olivier Leguay, Jean Clair, Mardi 24
janvier, La Fondation pour l’innovation politique, Paris, France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2624
07 Rencontres : Le retour de la xénophobie ? Rendez-vous de
l'imaginaire, Vendredi 27 janvier, Espace Paul Ricard, Paris,
France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2623
08 Rencontres : DIALOGUE n° 9, Christine Buci-Glucksmann, François
Soulages, Maison Européenne de la Photographie, Paris, France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2622
09 Rencontres : visite accompagnée de l'exposition Jonas Dahlberg,
Invisible Cities, Frac Bourgogne, Dijon, France.
http://pourinfos.org/rencontres/item.php?id=2620
10 Publication : Nouveaux medias, nouveaux langages, nouvelles
écritures, Co-édition Alphabetville / l’Entretemps, alphabetville,
Marseille, France.
http://pourinfos.org/publications/item.php?id=2619
11 Publication : "361° de BONHEUR" et "changer le cours", collection le
point sur le i, incidences, Marseille, France.
http://pourinfos.org/publications/item.php?id=2618
12 Projection : Des films anglais, des films allemands, Le lundi 6
février 2006, Les lundis de la Brigade, Le Barbizon, Paris, France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2617
13 Exposition : Olympia, Sophie von Hellermann, Christian Jendreiko,
Matthias Lahme, Dietmar Lutz, André Niebur et Marie-Céline Schäfer,
Plublic, Paris, France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2616
14 Exposition : Madame la baronne, Centre d'art Mira phalaina , Maison
populaire de Montreuil, Montreuil, France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2615
15 Exposition : Dubuffet et l’art brut, visite guidée, Samedi 28
janvier Musée d’art moderne Lille Métropole, Villeneuve d'Ascq,
France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2614
16 Exposition : 9 ème Festival Arts Numériques Bandits-Images, Bourges,
France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2613
17 Exposition : Le paradis des hommes sans tête, Marc Gérenton,
Collectif La Briqueterie, Amiens , France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2612
18 Exposition : Fenêtre sur rue, vitrine de la petite Galerie de
l'Aître Saint-Maclou à, l'École Régionale des Beaux-Arts de Rouen,
Rouen, France.
http://pourinfos.org/expositions/item.php?id=2611
19 Apostilles :
Le Net : vers une cartographie sémantique et sociale. | Rémi Sussan |
14/12/2005 |
http://pourinfos.org/encours/item.php?id=2424
The Net: towards a semantics and social cartography. | Rémi Sussan |
12/14/2005 |
http://pourinfos.org/encours/item.php?id=2427

|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-| |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-| 01 Appel à candidature : Manifesta 6, Nicosia, Chypre.

CALL FOR APPLICATIONS:
Manifesta 6 School, Nicosia, Cyprus

The deadline for the application is 1 March 2006, and the invited participants will be notified by 30 March 2006.

SUBMIT BY POST OR FAX TO:

Manifesta 6, Corner of Pentadaktilou and Tempon Streets,
P.O. Box 21015, Nicosia 1500, Cyprus
Fax +357 22 432531 / http://www.manifesta6.org.cy

Please indicate on the envelope the department to which you are
applying.

Manifesta 6 School, Nicosia, Cyprus

The Manifesta 6 School is now accepting applications from cultural producers across the whole spectrum, including visual artists, architects, writers, filmmakers, journalists, curators, composers, performers and others, who are interested in participating full-time in the School programme. Invited participants will be expected to reside in Nicosia for the duration of the semester. English is the language of communication in all the departments. The Manifesta 6 School is the central project of Manifesta 6, the European Biennial of Contemporary Art, which will take place in Nicosia from 23 September to 17 December 2006. The School is both the site and the content of the Biennial, and is its sole activity. Conceived and developed by the curators of Manifesta 6, Mai Abu ElDahab, Anton Vidokle and Florian Waldvogel, the School will offer three thematic transdisciplinary departments comprising lecture series, publications, screenings, performances, exhibitions, radio and TV program mes, workshops and other activities.

The deadline for the application is 1 March 2006, and the invited
participants will be notified by 30 March 2006. There is no fee for
participation in the School but participants are responsible for
their own living expenses. In some cases, financial support may be
available. Check the Manifesta 6 website regularly for updates.
Please note that all aspects of the Manifesta 6 School program are
subject to change without notice.

Manifesta 6 is organised by Nicosia for Art Ltd., member of the
Nicosia Municipality, and the International Foundation Manifesta.
Manifesta, the European Biennial of Contemporary Art is initiated
and co-produced by the International Foundation Manifesta, based in
Amsterdam, the Netherlands.

APPLICATION FORM

First Name:

Surname: