Dick Vermaas on Fri, 28 Jun 2002 14:25:01 +0200 (CEST)

[Nettime-bold] englandspiel

Lectori Salutem,

Juist nu is het englandspiel mi wederom actueel. Ik ben simpel half Brit cq
Nederlander. Met alle respect is na lezen van vele boeken mij het volgende
opgevallen; EH Roelfsema is een persoonlijke vriend van ZH Bernard.In eerste
instantie maakt hij gewag van het feit in zijn boeken dat Bernard zich zo
met pieiteit t.o.v. het Ned volk zo correct als mogelijk heeft opgesteld. De
Britse pers was gedurende de 2 wereldoorlog een geheel andere mening
toegedaan. Hazelhof had echter over de Nederlandse geheimedienst een
uitgesproken mening, deze getuigde van vaderlandsliefde, maar niet van
intellect. Britten zijn soms goed maar zeker niet gek. Het enlandspiel is
hier een perfect voorbeeld van, de securitycode werd genegeerd, waarom?
Lou de Jong, met alle respect had zover ik weet met zijn onzin verkopende
mening nog geen toegang tot huidige Britse geheime documententen.
Als laatste werp ik de volgende vragen op:
Waar kwam de haat van Bernard t.o.v. Montgomery vandaan. Bernard was
militair een nitwitt, Alexander en Monty zagen de goede man als een
charletan (is dit een antwoord)
Had Gerard Dogger meer te vertellen.

Dick Vermaas, kleinzoon van Charles N. Heywood MM. Order St Anne, South
Africa Medal Boer War holder, veteran of three wars. en vele andere
distingtieven. Teveel voor een halve Torax